fb-icon1 yt-icon1 g-plus-icon1

שאלות ותשובות

כיצד ממליצה קינסיולוגיה לתחזק את המוח לתועלת האדם?

קינסיולוגיה אינה מתייחסת בנפרד למוח אלא מדברת על מערכת מוח-גוף כיחידה שעובדת בשיתוף פעולה.

המוח הוא המקום בו אנו מעבדים, שומרים וממנו פולטים את המידע אותו אנו קולטים אולם ישנם ערוצי תקשורת המעבירים את המידע למוח. ולכן גם בפעילות לתחזוק ושימור המוח אנו נעבוד על שתי המערכות ביחד.

כשתינוק מגיע לעולם אנו יכולים לראות בצילומי מוח כי רשתות עצביות שלו במוח מעטות ככל שהוא נע ולומד יותר אנו נצפה במוח ביותר רשתות עצביות במוח ניתן לראות תמונה עם הסבר מלא על כך בסיפרה של דר' קרלה הנפורד ,חכמה בתנועה". ישנו הבדל גדול בין מוח של תינוק בין יומו לתינוק שכבר התחיל לזחול גדולה בכמות רשתות העיצביות במוח ולכן אנו נעבוד עם הרבה תנועה בדרכים שונות ולכן אנו קוראים לזאת "חדר כושר למוח".


בקינסיולוגיה התפתחותית אנו עובדים עם טכניקות שונות כדי לתחזק ולשפר את מערכת המוח-גוף באמצעות ואלו טכניקות שאת רובן כל אחד יכול לעשות בבית לאחר שתרגל נכון עם מדריך:

 

תרגילי מוח - תרגילי תנועה מתוך הקינסיולוגיה החינוכית הפועלים על שלושת המימדים במוח כשכל מימד מדבר על פיתוח מיומנויות שונות : מיקוד שמדבר על שילוב המוח האחורי והקדמי שלנו- קלט-פלט וזוויות ראייה, מרכוז שמדבר על שילוב בין קליפת המוח והמוח האמצעי והתחתון-סדר וארגון וצידיות שמדבר על שילוב בין צד ימין וצד שמאל של המוח-תקשורת. המטרה היא ששלושת המימדים יהיו מאוזנים ועובדים בשיתוף פעולה וכך כל חלקי המוח עובדים בשיתוף מלא זה עם זה כמו מנוע מכוון היטב. אנו קוראים לזאת גם "חדר כושר למוח", כמו שאנו עובדים ומתחזקים את מערכת השרירים של הגוף בחדר כושר או בכל צורת אימון גופני כך אנו צריכים לאמן את מערכת המוח-גוף. אנו יודעים כי כשהמערכת המוח-גוף באיזון היא יכולה להשתמש בכל היכולת שלה ולממש את הפוטנציאל הטמון בה.


הליכה בעקבות השמונה שיצרה דר' דברה סנבק - ואינטליגנציות מרובות בתנועה שמתבסס על עבודתו של גארדנר- הליכה בעקבות השמונה היא הליכה שמבוצעים בה רצף של אתגרים למערכת העצבים החושית-מוטורית, שמפתחים את הרישות הנירולוגי שנמצא בין שתי ההמיספירות ומעצימים את היכולת שלנו ללמוד. הליכת שמונה עוזרת בריכוז בהטמעה של מידע יצירת תקשורת בין שני צידי המוח וכשמוסיפים לה את שבע האינטליגנציות אנו מעירים ומפתחים עוד יכולות שקשורות למערכת מוח-גוף.


תבניות תנועה ורפלקסים ינקותיים, מתוך עבודתה של דר' סווטלנה מסגוטובה – זו גישה שמתייחסת לבסיס התנועה הראשונית הנוצרת מתוך הרפלקסים הינקותיים. כשהתנועה לא השלימה את מעגל הלמידה השלם מתוך הרפלקס אנו פועלים מתוך "רסיסי יכולת" שמשפיעים על תפקודים שונים בתחומי הלמידה והחיים. אנו יכולים לראות זאת אצל תינוקות שנולדו בניתוח קיסרי או שלא זחלו וכדומה כשעלולים להיות קשיים בתפקודים שונים בין אם מוטוריים, תחושתיים והלמידה. באמצעות שילוב והפעלה מחדש של הרפלקס ניתן להשלים את מעגל הלמידה ולהביא את המערכת לאיזון. כלי זה מצויין בכל גיל את חלקו עושים עם מדריך אבל ניתן ללמוד אותו וליישם בבית עם מישהו נוסף.


יש לכם שאלה? צרו עימי קשר ואשמח לענות - 054-4652225

צרו עימי קשר

...

ייתכן שגם הנושאים הבאים יעניינו אותך: