fb-icon1 yt-icon1 g-plus-icon1

שאלות ותשובות

מה הם הגורמים המסייעים לתחזוקת המוח וכיצד?

ישנם גורמים שונים המסייעים לתחזוקת המוח:

לימודים או בשם אחר אימון חשיבתי, הם תמיד דבר טוב למוח זה מעורר את המערכות ומפעיל אותם.

למידה יכולה להיות למידה בחוג לאמנות, אמנויות לחימה, בלימודים גבוהים, היא גם יכולה להיות נסיעה מדרך חדשה, יציאה למקום חדש, טיול, למעשה כל דבר חדש שמעורר את החושים הוא למידה.


התעמלות למערכת מוח-גוף כל תנועה למעשה מפעילה את המערכת המוטורית שלנו הקשורה למוח וישנה השתתפות של המערכת החושית ולכן חשוב למוח פעילות גופנית מתאימה. פול דניסון מפתח שיטת קינסיולוגיה חינוכית ליקט ויצר תרגילי תנועה הנקראים גם תרגילי מוח ליצירת שילובים בין המוח והגוף. תרגילים אלו יוצרים דפוסי תנועה, מחשבה והתנהגות חדשים, כדי לנטרל מתח ולעודד את ההתפתחות וההתחדשות של קווי התקשורת בין המוח והגוף. תנועות אלו בונות ומחזקות את הקישורים העצביים הנחוצים ללמידה ולתפקוד היום יומי שלנו באופן טוב יותר. דר' פול דניסון הטמיע את המשפט "התנועה היא שער ללמידה".


שינה היא חלק חשוב במנוחה של המוח - בזמן השינה מתרחשים תהליכי התחדשות של המוח, לכן ההמלצה היא לישון כ-8 שעות בלילה. דר' דניאל אמן בספרו "מכניסים את המוח לכושר" מציין כי אנשים שישנים פחות מ-7 שעות בלילה ניתן למצוא אצלם פעילות נמוכה באזורים במוח המעורבים בלמידה וזיכרון. ישנם מחקרים שמוכיחים כי אנשים שסובלים מחסך בשעות שינה משיגם תוצאות נמוכות במבחנים, בסיכון למעורבות בתאונות, משפיע על מצבי רוח עד דיכאון והפרעות קשב.


מזון - כמו בכל נושא הבריאותי אנו מתייחסים למזון כאל תרופה הראשונה כך גם למוח. דר' דניאל אמן מציין כי מזון שטוב ללב הוא טוב גם למוח. ישנה חשיבות בשתיית מים, אכילת דגים עשירים באומגה 3, פירות וירקות עשירים בנוגדי חימצון, אגוזים, עלים ירוקים , אוכמניות שנחשבות למזון על למוח, שומנים איכותיים מהצומח, דגנים מלאים.


מומלץ גם למצוא שיטות הרפיה להרגעה כמו מדיטציות, להמנע מצריכה של ניקוטין, קפאין, תרופות, סמים. להגביל צפייה בטלוויזיה, שמירה על המשקל נכון.


יש לכם שאלה? צרו עימי קשר ואשמח לענות - 054-4652225

צרו עימי קשר

...