fb-icon1 yt-icon1 g-plus-icon1

השפעת מעוררי מתח על התפקוד היום יומי

מערכת מוח-הגוף שלנו מתפקדת באופן אופטימאלי כשהיא במצב רגוע ואין מעוררי מתח היוצרים חסימות אנרגטיות. יש להבדיל בין לחץ שיוצר "דרייב" לבין מתח שעלול ליצור בלבול ואי תפקוד מיטבי של מערכת המוח-גוף.

 

כשאנו נמצאים תחת מתח, אנו חווים בחוסר איזון במערכת המוח-גוף בין אם הוא רגשי, מנטאלי או פיזי. כל היבט כזה עלול להשפיע על התנועה בגוף וליצור חסימה אנרגטית. רגש הנחשב לתנועה בגישה הקינסיולוגית יהיה אנרגיה תקועה והמחשבה תהיה תקועה באותה אמונה שנוצרה בזמן האירוע ואנו נתקשה לבצע פעולת התקדמות לצמיחה. . כדי שתוכלו לחוות זאת חשבו על נושא שמעורר מתח בחייכם, הציפו אותו לתוך הגוף ובצעו תנועה - התכופפו קדימה כשהראש פונה מטה, שימו לב לטווח התנועה ללא כאב, שימו לב היכן היה כאב/מתח בשרירים, שימו לב לרגשות והמחשבות שצפים בכם ביחס לנושא, שימו לב לראייה, התמקדו בחפץ וראו האם ישנה בהירות, הקשיבו בשתי האוזניים לקולות האם אתם שומעים שווה בשתיהן, איך הנשימה. בתרגיל שביצעתם יכולתם לראות היכן נמצאת החסימה - בטווח התנועה, מתח בשרירים רגש, מחשבה, ראייה, שמיעה, נשימה וכדומה.

 

מי הם מעוררי מתח

מעוררי מתח הם חוויות שחווינו בחיינו מרגע היווצרותינו ועד היום, חלקם גם עברו בגנטיקה מדורות קודמים. אנחנו יודעים שתינוק מגיע לעולם כבר צרובים בזיכרונו אירועים שחווה בהיותו עובר ועוד קודם לכן. האירועים שאנו חווים הם רק אירועים, המשמעות/הפירוש והרגש העז שאנו צובעים אותם כחלק מהתגובה, הם אלה שנותנים להם להיות חוויה חיובית או שלילית. אותו פירוש הוא זה שמנהל אותנו בין אם לעשייה או לקיפאון. הפירוש שלנו לאירוע מתבסס על מפת העולם של כל אחד מאיתנו שנוצר מתוך החינוך, הסביבה, הידע שנצבר ותכונות הנקראות כישורים אישיים בשפה המקצועית. אנו יכולים לגדול באותו הבית ולקבל חינוך דומה ועדיין מפת העולם שלנו תהייה שונה, משום שאנו מסננים את האירוע דרך תפיסות מנטאליות ואישיות. אירוע שנצבע במשמעות שלילית ורגש שלילי עז יוצר מעגל חסום.

 

כל אירוע יוצר מעגל הנצרב בגוף בין אם הוא מעגל חיובי או שלילי (חסום). כשנפגוש בפעם השנייה אירוע דומה מערכת המוח-גוף תוצף באותם רגשות, מחשבות ותחושות שחווינו בעבר. כשהמעגל הוא חיובי מערכת המוח-גוף תוצף בכל הרגשות, המחשבות והתחושות החיוביות שנוצרו בעבר והתפקוד יהיה בהתאם. אנו נוכל לראות כי כבר חווינו משהו דומה שבו הצלחנו להתגבר על אתגרים ולהתקדם ומתוך החוויה הזו נוכל להמשיך לצמוח. לעומת זאת כשנחווה אירוע שדומה לאירוע שהתפרש על ידנו כשלילי ונצרב מעגל חסום בעבר, יצופו אותם רגשות, מחשבות ותחושות שנצרבו בעבר, מערכת המוח-גוף תתקשה לנוע, התנועה תהייה מסורבלת או תקועה, רגש שלילי יציף אותנו שהוא אנרגיה תקועה והמחשבה שלילית המתבססת על אמונה ודפוס שהטמענו מתוך האמונה יפעלו וימנעו מאיתנו או שנתקשה לבצע פעולה / התקדמות לצמיחה.

 

meorer-1לדוגמא: כילדה המורה ביקשה ממני לקרוא בקול בכיתה יצא לי קול מוזר, הילדים בכיתה צחקו עלי, השתתקתי מיד, רעד עבר בתוכי, הפנים שלי האדימו ובערו מבושה, הלב שלי דפק, לא הצלחתי לשמוע את המורה שניסתה להרגיע אותי, הנשימה שלי הייתה כבדה, הרגשתי משהו תקוע בגרון, הרגליים שלי נתקעו ברצפה ולא יכולתי לזוז, העיניים שלי הביטו למטה ברצפה, הרגשתי בושה, עברה בי מחשבה "הקול שלי לא יפה עדיף שאשתוק" "אני לא אוהבת את הקול שלי" "ילדים הם רעים" וכדומה. במשך השנים התחמקתי מלקרוא בכיתה או בכל מקום אחר עברו שנים ובמסגרת עבודתי הייתי צריכה להציג נושא

בפני קבוצת עובדים. ניסיתי להתחמק אבל המנהל הבהיר שזה תפקידי. כבר כשנכנסתי לחדר התחלתי להרגיש איך הנשימה שלי כבדה, והפסיעות שלי לעבר הלוח היו כבדות ומהוססות, כשפתחתי את פי לדבר גמגמתי לקח לי זמן להתאפס, העיניים שלי הביטו ברצפה, התקשיתי להרים אותם למעלה, הלב שלי דפק חזק, הסמקתי מבושה, הייתי עסוקה בפחד שיצחקו עלי ועל הקול שלי וכדומה.

 

כשאנו לא יודעים עד כמה אנו חסומים... 

הדוגמאות לאירועים המשפיעים עלינו הן רבות ולעיתים אנו לא מייחסים להם חשיבות רבה, נדמה לנו כי לא השפיעו כלל על הצמיחה שלנו בחיים אולם בתהליכי איתור וזיהוי קינסיולוגים אנו מוצאים חוויות שיצרו את מעורר המתח שאינו מאפשר צמיחה. צמיחה יכולה לבוא לידי ביטוי בלמידה, במערכות יחסים, בקריירה בין אם כשכיר או עצמאי, בבריאות פיזית ונפשית למעשה בכל דבר. כשמנטרלים את מעורר המתח ולא משנה בן כמה המודרך/מטופל מתינוק ועד הגיל השלישי הגוף מתאזן מתחיל תהליך ריפוי שממנו נוצרת צמיחה.

 

אם אתם חווים מתח, קושי בתפקוד היומיומי או חשים שאתם חסומים ולא מצליחים לצמוח, ללמוד או לבצע פעולה כלשהי - צרו עימי קשר עכשיו לשיחת ייעוץ ללא כל התחייבות - 054-4652225

צרו עימי קשר

...

ייתכן שגם הנושאים הבאים יעניינו אותך: