קשיי למידה – אופן הטיפול

כיום אנו פוגשים יותר ילדים המאובחנים עם קשיי למידה. קשיי למידה מתפרשים על תחומים רבים וביניהם: הפרעות קשב וריכוז ADD ו-ADHD, קושי בכתיבה וקריאה, הבנת הנקרא, מתמטיקה, אנגלית, שפה וכדומה. אצל ילדים שלהם קשיי למידה נמצא גם קושי בהתארגנות, קואורדינציה, קשר עין יד, שיווי משקל, אי רצון ללכת לבית הספר או להכין שיעורי בית, דימוי וביטחון עצמי נמוך, כעסים וכדומה. קשיים אלו יוצרים תסכול אצל הילד וגם אצל ההורים שלא תמיד מוצאים את הפתרונות המתאימים.

ישנם ילדים עם הפרעת קשב וריכוז הנוטלים תרופה ממשפחת הריטלין העוזרת להם להיות מרוכזים למספר שעות. אולם ישנם ילדים אחרים עם הפרעת קשב וריכוז שאינם נוטלים תרופה זו בשל התנגדות ההורים או שיש להם תופעות לוואי לתרופה. ילדים אלו עלולים ללכת לאיבוד בתוך מערכת החינוך ולהתקשות בלמידה וגם במערכות יחסים. ילד שחווה קושי בצעירותו בלמידה עלול למצוא עצמו גם בקשיים בהמשך חייו בהיבטים שונים. כיום אנו רואים אנשים מבוגרים שחוו קשיי למידה ולא אובחנו וטופלו ואצלם נמצא לפעמים קשיים בתחומי העבודה, במערכות יחסים וכן השלכות שונות בחיי היום יום.

קינסיולוגיה עובדת בשיתוף פעולה עם הרפואה הקונבנציונאלית ומטפלת גם בילדים הנוטלים ריטלין כדי לעזור להם לשפר את הקשב והריכוז ולהתגבר על קשיי הלמידה וקשיים חברתיים כדי שיוכלו לממש את הפוטנציאל הטמון בהם.

ברפואה המשלימה ישנן גישות רבות היכולות לעזור לילדים אלו לממש את הפוטנציאל הטמון בהם ולאפשר להם להשתלב בחברה ולהיות מוערכים בזכות עצמם ובזכות הכישרונות שניחנו בהם.

אם אתם מעוניינים לטפל בקשיי הלמידה של ילדכם צרו עימי קשר עכשיו לשיחת ייעוץ ללא כל התחייבות בטלפון – 054-4652225

כיצד קינסיולוגיה מתייחסת לקשיי למידה?

התנועה היא אבן הבסיס עליה נשענת כל ההתפתחות שלנו, הפיזית, הנוירולוגית, והרגשית, אם משהו אינו תקין בהתפתחות זו אנחנו נתקעים בהתנהגות מפצה ופועלים מתוך "רסיסי יכולת". אנו יודעים כי ילד או מבוגר שלא השלים את כל מעגל הלמידה עלול בעתיד לסבול מקשיי למידה או ממצבים רגשיים שישפיעו עליו בלמידה. קינסיולוגיה מסתכלת על המכלול השלם, בהיבט הפיזי, התזונתי, הרגשי, המנטאלי ואנרגטי של הגוף, כדי לאתר מעוררי מתח שיצרו את המחסום.

מעוררי מתח יכולים להיות שונים, כמו אות אחת או יותר שיוצרות מתח בגוף הילד ומתקשרות לחוויה וברגע שנשחרר חוויה זו בילד, הוא יצליח לקרוא או לכתוב טוב יותר, חוויה מגן הילדים שלא הקשיבו לי ולכן אני לא מביע או מבטא עצמי או לא מקשיב לאחרים, צחקו עלי כי לא קראתי נכון ועוד דוגמאות רבות. בתחום הזה של לקשיי למידה והפרעת קשב וריכוז, התארגנות וכדומה יש קשר ל – רפלקסים ינקותיים, תקשורת בין שני חצאי המוח (המיספירות) ומערכת הגוף, מזון, חוסר בויטמינים, היבטים רגשיים, מנטאליים והתנהגותיים וכדומה. קינסיולוגיה עוסקת בהזרמת התנועה ולכן גם בטיפול בקשיי למידה נשתמש בכל הטכניקות שעוזרות למערכת המוח-גוף להזרים את התנועה, ליצור שילובים בין המוח הגוף, להפיג מתח ועוד כדי שיוכל להשתמש בכל היכולות שלו.

קינסיולוגיה התפתחותית כוללת בתוכה את הקינסיולוגיה החינוכית, טכניקות לשיפור יכולת הלמידה, תמציות פרחי באך, תבניות תנועה ורפלקסים ינקותיים וטכניקות לנטרול מתח בכל מרכיבי האדם השלם. גישות אלו יוצרות שילוב ששיכול לתת מענה ברבדים שונים בתחומי הלמידה.

כיצד נעשה אבחון לקשיי למידה?

קינסיולוגיה אינה עוסקת באבחון. הדבר היחידי אותו נאבחן הוא "הדגם הדומיננטי הבסיסי" שלך שהוא במילים אחרות סגנון הלמידה, שיכול לספר לנו על ההעדפות שלך כלומד בבית הספר. באילו קשיים אתה עלול להיתקל בזמן למידה וכיצד זה משפיע על ההתנהגות שלך במצבי מתח לאורך החיים ובעיקר בזמן למידה.

כל אבחון הנמצא ברשותך או ברשות הוריך בנוסף לטופס תשאול פרטים שנמלא יתקבל בברכה וייתן לנו עוד מידע נוסף עליך שיעזור בכל התהליך של האיזונים.

אנו כן נבדוק ונזהה באמצעות בדיקת שריר מה הם מעוררי המתח שיוצרים את הקושי בלמידה.

מה קורה במהלך המפגש?

במפגש הראשון אם אתה ילד קטן אפגוש תחילה את ההורים, ואלמד להכיר אותך דרכם. ביחד איתם נמלא טופס תשאול פרטים, מטרות לשיפור בתחום הלמידה וההתנהגות, אסביר להם על השיטה ואיך נטפל בך ואת החשיבות של המעורבות ולקיחת אחריות המשפחתית בתהליך כולו. במפגש השני אפגוש אותך וביחד נמלא טופס מטרות שאתה רוצה לשפר ותספר לי עוד על עצמך. לאחר שיהיה בידינו את כל המידע תבחר מטרה אחת מתוך הרשימה שביקשת ונתחיל לזהות את מעוררי המתח שיוצרים מחסום. אם אתה בוגר נמלא ביחד את הטפסים במפגש הראשון וכבר תבחר מטרה ראשונה שאותה נתחיל לאזן.

תחילה נאתר את מעוררי המתח שהגוף רוצה לנטרל, נברר אותם ונבחר תהליך איזון המתאים לך.

במפגשים הבאים, נעמיק ונברר היבטים נוספים ונעבוד על עוד מטרות לפי הקצב והדיווח על ההתקדמות שלך. האיזונים יהיו מתוך הגישות בהן אני עוסקת ויבחרו בהתאם לבדיקת שריר. בסיום האיזונים נבדוק היכן אתה נמצא ביחס למטרה ונסיים עם פעילות לבית עד למפגש הבא.

כמה זמן כל מפגש וכמה מפגשים צריך?

מפגש ראשון הוא מפגש ארוך יותר ויכול להגיע עד לשעתיים. יתר המפגשים הם כשעה וחצי למבוגר, לילד חמישים דקות ועשר דקות הדרכת הורה.

התדירות המומלצת לטיפול קשיי למידה בהתחלה פעם בשבוע ואח"כ ישנם מרווחים בין במפגשים של שבועיים ושלושה שבועות.

מספר המפגשים לטיפול בקשיי למידה משתנה מאחד לשני ולא ניתן לעשות הערכה ראשונית.

היכן מתקיים המפגש?

בקליניקה פרטית לרפואה משלימה בקרית השרון בנתניה.

הקליניקה מעוצבת מתוך חשיבה על שמירה על הסביבה ומיחזור חומרים. בקליניקה אוירה רגועה ונינוחה. הקליניקה מצויידת בכל האביזרים והחומרים הנדרשים לטיפול ובספרות מקצועית. כמטפלת אני מאפשרת לך את המרחב והקצב האישי שלך ונותנת המון תמיכה ואמפתיה בתוך הקליניקה ומחוצה לה.

למי זה מתאים?

הטיפול בקשיי למידה מתאים לילדים בכל מוסדות החינוך – גן, בית הספר היסודי, חטיבת הביניים, תיכון וסטודנטים בכל גיל.

סוגי קשיי למידה המטופלים בקליניקה

קשב וריכוז, ADD,ADHD

קושי ב –קריאה, כתיבה, מתמטיקה, אנגלית, שפה, הבנת הנקרא, זיכרון, סדר וארגון, העתקה מהלוח, הכנת שיעורי בית, מתח ממבחנים וכדומה.

תופעות הנלוות לקשיי למידה – ביטחון ודימוי עצמי, תוקפנות, פחדים, תסכול, יתר רגשנות, כישלונות חוזרים, אימפולסיביות, מוטוריקה עדינה וגסה, שיווי משקל, טונוס שרירים נמוך וכדומה.

זה הזמן לטפל לעומק בקשיי הלמידה לפני שיגרמו לנזק נוסף

הצטרפו לסיפורי ההצלחה של ילדים רבים בקליניקה. אם ילדיכם סובל מקשיי למידה, איכות חייו נפגמת ולאט לאט נוספות צלקות במאבק הקשה שלו באתגרים היומיומיים, אם אתם מעוניינים לסייע לו, בואו לראות כיצד אפשר גם אחרת!

 

צרו עימי קשר עכשיו לשיחת ייעוץ ללא כל התחייבות בטלפון – 054-4652225

מאמרים נוספים בנושא זה:

בריאות
Yael sher

שחרור מאמונות מגבילות

רבים מאיתנו אוחזים בדעות, אמונות, דפוסים והרגלים עליהם חונכנו או שראינו בסביבתנו והטמענו בתוכנו. הסיבות מדוע אנו אוחזים בכל אלו הן שונות מאדם לאדם. חלק

קרא עוד »