להעיר את הקשב והשמיעה בכל מקום

ישנם ילדים ומבוגרים המתקשים להיות בקשב ולשמוע את כל שנאמר מסיבות שונות חלקן בגלל בעיה אורגנית באוזניים וחלקן מסיבות רגשיות ומנטאליות כגון: רעשים בכיתה, ויכוחים לא נעימים, צעקות, מילים ומשפטים שאינם רוצים לשמוע וכדומה. דברים אלו עלולים לגרום לילד/מבוגר "לכבות" את האוזניים ואת השמיעה ובכך לא להקשיב או לשמוע.

 

כשילד אינו מקשיב או שומע זה עלול לפגוע בו בלמידה בבית הספר הוא עשוי להיראות "כחולמני", כהורים יתכן ויאמרו לכם שהוא אינו מקשיב ואולי יש לו הפרעת קשב וריכוז או כל תיוג וכינוי אחר שיודבק לו, הוא יתקשה לזכור מה נאמר, אם היו שעורי בית וכדומה. כמבוגר אנו עלולים שלא לשמוע את כל המטלות שניתנות לנו במקום העבודה ולהיחשב לרשלנים. בשיחה עם בני זוג, חברים לא לשמוע את כל שנאמר ולהסיק מסקנות שאינן נכונות שעלולות ליצור מריבות וויכוחים.

 

כיפות החשיבה/ אוזניות

כדי לכוון מחדש את מיומנויות הקשב והשמיעה עסו מלמעלה למטה בצורה מעגלית את האוזניים ופתחו בעדינות את קפלי האפרכסת כשלוש פעמים ובכך תדליקו את מרכזי השמע במוח. זהו התרגיל לשיפור הקשב עם הבנה וסינון רעשים שמסיחים את הדעת ואינם רלוונטיים.

 

 

 

הפיל

תרגיל זה מיועד גם לעירנות, מפעיל את מערכת שיווי המשקל ומשלב את המוח לשמיעה בשתי האוזניים. הצמידו את האוזן לכתף הושיטו את היד קדימה כמו חדק של פיל, שחררו את הברכיים וציירו בעזרת היד המושטת שמונה (סימן האינסוף) מול העיניים, ממרכז הגוף כלפי מעלה כשהעיניים עוקבות אחר היד. את הרגיל עושים כשכל הגוף משתתף כך שהברכיים מתכופפות יש לשמור על גב ישר. עשו זאת שלוש עד חמש פעמים בכל יד.

 

 

מומלץ לעשות כל יום עם ילדים ואת כיפות החשיבה גם לפני תחילת השיעור או במהלכו.

 

יש לכם שאלה? רוצים עוד מידע? צרו עימי קשר עכשיו לשיחת ייעוץ ללא כל התחייבות
– 054-4652225

 

התמונות לקוחות מתוך הספר "קשרים וכישורים בתנועה" בהוצאת ע.נ.ב.ר. – מילים בתנועה. כל הזכויות שמורות.

אין לראות בהמלצות לתרגול אלו טיפול רפואי. בכל בעיה יש לפנות לרופא מקצועי.

מאמרים נוספים בנושא זה:

בריאות
Yael sher

שחרור מאמונות מגבילות

רבים מאיתנו אוחזים בדעות, אמונות, דפוסים והרגלים עליהם חונכנו או שראינו בסביבתנו והטמענו בתוכנו. הסיבות מדוע אנו אוחזים בכל אלו הן שונות מאדם לאדם. חלק

קרא עוד »