שיווי משקל בגיל השלישי

במחקרים שנעשו באוניברסיטאות בעולם התגלה כי פעילות מוחית ותנועתית יכולות לשפר וליצור איזון במערכות הקשורות לשיווי המשקל אם נתרגל באופן קבוע.

 

שיווי משקל במצב של עמידה והליכה מצריך פעילות מוחית מאוזנת. בעיית שיווי משקל קיימת בכל הגילאים ילדים שאצל זה יכול להתקשר גם לבעיות למידה, בוגרים ומבוגרים. בשנים האחרונות עבדתי עם ילדים בביה"ס ו גם באופן פרטני ובין האיזונים ביחס לקשיי למידה שהיה צריך לבצע היו גם איזונים הקשורים לשיווי משקל.

מזה כשלוש שנים אני מדריכה קבוצות של הגיל השלישי ולכן בכתבה זו אתייחס לנושא שיווי המשקל לקבוצת גילאים זו.

 

סכנת פגיעה מוגברת

בתהליך ההזדקנות יכול להיווצר מצב של פגיעה במערכות הקשורות לשיווי המשקל שהן מערכות הראייה והאוזן הפנימית כשאדם מבוגר חווה חוסר ב- שיווי משקל בשילוב פגיעה פיזית, נוצרות השלכות על הסביבה הקרובה ובמיוחד על האדם בשל מוגבלויות היוצרות תלות בבני המשפחה דבר שיכול להביא לחוסר בטחון ואפילו להידרדרות במצב נפשי מלבד הפגיעה הפיזית. חוסר בשיווי משקל עלול לנבוע מבעיות של לחץ דם גבוה או נמוך, סחרחורות, סכרת, לאחר אירוע מוחי, הפרעה באוזן הפנימית שאחראית על השיווי משקל, ראייה לקויה, בעיות בשלד, טרשת נפוצה וכדומה. כשנוצרת בעיה בשיווי משקל האדם חווה חוסר בטחון עצמי בתנועה, חוסר יציבות, פחד לבצע תנועה שמא ייפול וכדומה. בגיל מבוגר ישנה התגברות של חוסר איזון במערכת שיווי המשקל עקב התדרדרות בראייה, בשלד, ובמערכת האוזן הפנימית, ירידה בשמיעה ובכך יכול להיווצר בלבול במידע המתקבל. כשישנו חוסר בשיווי משקל יכולות להיווצר נפילות, שברים, מכות יבשות, חוסר ביטחון, דיכאון ועוד.

 

בכל גיל אנו יכולים לעזור לגוף ולאפשר לו לתפקד טוב יותר ע"י כך שנתרגל תרגילי תנועה שעוזרים לנו ליצור קשרים טובים יותר בין מערכת המוח והגוף ולהפיג את המתח מהנושא. תרגילי מוח הם תרגילים היוצרים אינטגרציה של כל חלקי המוח והגוף כדי לשפר את הלמידה בכל תחומי החיים. בעזרת תרגילי מוח אנו יוצרים דפוסי תנועה, מחשבה והתנהגות חדשים, כדי לנטרל מתח ולעודד את ההתפתחות וההתחדשות של קווי התקשורת בין המוח והגוף, בדרך זו אנו מעוררים חיבור בין תאי עצב ופיתוח רשתות תקשורת שמאפשרים העברת מסרים מהירה יותר ועיבוד מהיר יותר. תנועות אלו בונות ומחזקות את הקישורים העצביים הנחוצים ללמידה ולתפקוד היום יומי שלנו באופן טוב יותר.

 

כקינסיולוגית התפתחותית אני משלבת בכל מפגש מהמגוון הרב של האפשרויות מהתחום ומתחומים נוספים בהם אני עוסקת ומתאימה את הפעילות לגיל השלישי.

 

אם אתם או יקירכם חווים בעיות בשיווי המשקל צרו עימי קשר עכשיו לשיחת ייעוץ ללא כל התחייבות בטלפון – 054-4652225

מאמרים נוספים בנושא זה:

בריאות
Yael sher

שחרור מאמונות מגבילות

רבים מאיתנו אוחזים בדעות, אמונות, דפוסים והרגלים עליהם חונכנו או שראינו בסביבתנו והטמענו בתוכנו. הסיבות מדוע אנו אוחזים בכל אלו הן שונות מאדם לאדם. חלק

קרא עוד »