קלפי השלכה משמשים ככלי טיפולי-חווייתי בעבודתו של קינסיולוג התפתחותי ואצל כל אדם הרוצה לפתח את כישוריו השונים.
קלפי השלכה מתחברים להיבט היצירתי ומעוררים ומגרים מצבים פנימיים של האדם, הם מאפשרים הרחבת זוויות ראיה, תובנות חדשות וקבלת מסרים. בכל שלב בתהליך עולים דמויות, דימויים ומטפורות המרחיבים את גבולות התודעה. הקלפים בנויים מקלף מילה וקלף תמונה שכל אחד מהם פונה להיבט אחר.
המילה תעורר את המשמעות ותיצור אסוציאציות שונות לרגשות ומחשבות והתמונה תאפשר לנו להתחבר למודע וללא מודע להעלות את הסיפורים דרך הסמלים והדימויים. קלפי השלכה הם כלי נפלא להעלות למודעות נושא/מטרה ולחקור אותו מכל הזוויות. הקלפים משמשים כמראה למה שאנו לעיתים מדחיקים או לא רוצים לראות. זהו מסע של תקשורת עם עצמנו ועם הסובבים אותנו. השילוב בין תמונה, צבע, מילה ותנועה יעזרו לשאול שאלות ולרקום את סיפור שמתקשר לעולמנו.
השאלות שיעלו
מה המילה/תמונה אומרת לי?
איך היא קשורה אלי?
איזה תחושות/רגשות עוברות בי?
במסע זה אנו עוברים דרך מראות והשתקפויות המאפשרים לנו להביט מחדש על עצמנו ועל הסובב. אנו מגיעים לתובנות חדשות ומקבלים מסרים.
המקרה של נאווה
באחת הסדנאות ל"מימוש עצמי" אותן העברתי לנשים, אני מייחדת מפגש אחד שלם לתהליך "הדרך אל המטרה" שכולו קלפי השלכה.
את הקבוצה חילקתי את לעבודת בזוגות רק נאווה אישה מרשימה ומשכילה החליטה לעבוד לבד עם הקלפים.
היא שלפה קלף ראשון והייתה נסערת מהתמונה שנתגלתה לה, היא ביקשה להחליף ולא ויתרה, כמי שעושה סדנאות אלו ידעתי שמה שיצא הוא מה שצריך להיות אבל החלטתי לאפשר לה לקחת עוד קלף נוסף, היא מיד ניגשה לחבילה ושלפה קלף, אולם הקלף החדש תמך בקלף הראשון, נאווה הביטה בשני הקלפים שהיו בידיה והבינה כי ישנו מסר בקלפים והתחילה את התהליך עם שני הקלפים. לאורך כל המפגש כשבחרה קלפים עם התקדמות התהליך היא הייתה נרגשת כשראתה מה יצא כשסיימה את התהליך, שיתפה את כולנו בסיפור. נאווה עמדה לחתום על שותפות עסקית, היועץ העסקי הסביר לה שהשותפות הזו אינה מתאימה.
הקלף הראשון שיצא לנאווה היה תמונה של אדם היורה לעצמו בראש, יתר הקלפים המשיכו לספר את הסיפור ופרסו בפניה את התמונה המלאה שעלולה להיות ממצב זה את כל הסיפור נאווה בנתה לבד ללא התערבות או פירוש של מישהו מהקבוצה כולל אני. היא יצאה עם תובנות מתוך התהליך ובמקום קבלה החלטה לשנות את הדרך.
קלפים וילדים
גם בעבודתי בבית הספר עם ילדים, השתמשתי בקלפים המתאימים לילדים. ראיתי כיצד הילדים מחברים את התכונות שלהם לתכונות של בעלי חיים וכן גם המצב בו הם נמצאים בקשיי הלמידה ומהיכן זה מגיע ומה הם יכולים לעשות כדי לשפר את המצב. אחד המפגשים עידו שלף קלף הוא חיבר את הקשיים בלימודים לכך שהוא יוצר את ההרס של הלמידה ומה שיכול לעזור לו לשנות זאת זה למצוא את ההנאה שקיימת בתוכו ולהביא אותה ללמידה. מתוך ההבנה והמסר הוא לקח על עצמו לבדוק איזה תחום הוא אוהב יותר, להשקיע בו ולראות כיצד הוא יכול להניע את ההנאה הזו גם לתחומים אחרים. את ההסבר לקלפים האדם מביא מתוך העולם שלו אני שם רק כדי לשאול.
ערכות הקלפים מאפשרות תהליכים קבוצתיים או בזוגות והן מותאמות לכל טווח הגילאים. הקלפים יכולים לשמש כתהליך טיפולי וכסדנה שיווקית.
אם עולה לכם שאלה צרו עימי קשר עכשיו לשיחה ללא כל התחייבות בטלפון – 054-4652225