אלרגיה בתינוקות

אלרגיה היא תגובת/רגישות יתר של הגוף למזון/חומרים. אלרגיה באה לידי ביטוי ב: פריחה בעור, גירוד, כאבי ראש, נזלת רבה, דלקות אוזניים, דמעות, נפיחות/בצקת, שלשולים, הקאות בחילות, אסטמה. במצבים קיצוניים: ירידה בלחץ הדם, התכווצות דרכי הנשימה הגורם להרגשת חנק, הלם/שוק לעיתים עד כדי מוות.

תגובת יתר זו של הגוף לחומרים זרים המכונים אלרגנים מופיעה אצל אחוז מסויים מהאוכלוסייה. בשנים האחרונות אנו שומעים על יותר תינוקות עם אלרגיות ל: חלב אם, פורמולות חלב טבעיות, טיטולים, טקסטיל, אבק, מזון/תוספי תזונה, צמחיה סביבתית, עקיצות יתושים, בעלי חיים, חומרים כימיים כגון: בושם של האם, קרמים, מרכך כביסה וכדומה כמו כן נראה תינוקות עם אטופיק דרמטיטיס ואסתמה שגם הן נכללות בתוך משפחת האלרגיות.

 

בקינסיולוגיה אנו מתייחסים לאלרגיה לכל מה שהתינוק בא איתו במגע ועלול להשליך על כלל החיים שלו כמו: מזון, צבע, בדים, צורות, חומרים אנשים וכדומה.

 

ההיבטים הרגשיים שמשליכים על האלרגיה

קינסיולוגיה התפתחותית ו – IPEC הן שתי שיטות המתייחסות לאלרגיה באופן דומה מבחינה הוליסטית. להיווצרות אלרגיה יש קשר להיבטים רגשיים-חוויות שאדם חווה המשפיעות עליו באופן כזה שהגוף יזהה קשר בין החוויה למזון או חומר או כל דבר אחר שהגוף אלרגי אליו שהיה באותו הזמן. לדוגמא: אם נוצרה חוויה שלילית ובאתו הזמן היה ריח או נאכל מזון מסויים האדם עלול להגיב בהמשך באלרגיה לאותו החומר/מזון. המוח מקשר בין אירועים שאנו חווים לבין התגובה הגופנית כך נוצר הזיכרון המקשר של החוויה.

 

כשאנו מדברים על תינוקות הדבר נראה כמשהו שאינו הגיוני שלתינוק תהיה אלרגיה הרי הוא עוד רק יצא לאוויר העולם ועדיין לא חווה חוויות שעלולות להשפיע עליו או שעדיין אין לו זיכרונות עד כדי כך שהוא פיתח אלרגיה. אולם לא כך הדבר. תינוק מגיע לעולם כבר עם מטען גנטי המצוי ב DNA שהתגלגל בגופו מאחד מבני המשפחה מדורות קודמים, זהו אותו זיכרון תאי המשפיע עליו ויוצר את האלרגיה. לדוגמא: אנו יכולים לראות הורה אלרגי לביצה וגם הילד שלו פיתח את אותה אלרגיה. לפעמים האלרגיה תדלג כמה דורות ונמצא כי האלרגיה הייתה כמה דורות אחורנית אצל אחד מבני המשפחה. בהעברה גנטית אנו יכולים לראות העברה של דפוסים, חוויות וגם נושאים פיזיים וכדומה.

 

בנוסף כיום אנו יודעים שתינוק חווה ושומע כל דבר במהלך ההיריון הוא חווה את הרגשות החיובים של האם ומנגד את השליליים הוא שומע את מילות האהבה שנאמרות וכן גם את מילות הדחייה כמו כן הוא שומע, חווה ומרגיש כל דבר שקורה גם מסביב, חוויות אלו הן המטען הנוסף שהאיתן הוא מגיע לעולם.

 

כיצד התנהגות האב הביאה להתפתחות אלרגיה אצל התינוק

לדוגמא: תינוקת בת חודשיים עם אטופיק דרמטיטיס, בתהליך קבלת המידע מצאנו שהאב לא היה מעוניין בילד נוסף. במהלך ההריון היו מריבות רבות בין בני הזוג, היו התבטאויות של האב ביחס להריון הלא רצוי מספר פעמים. במהלך כל תקופת ההריון התינוקת "שמעה" את כל מה שנאמר, הרגישה את התחושות והרגשות של האם וכך התחילה להשתרש בתוכה חוויה שלילית שאיתה היא הגיעה לעולם. די מהר לאחר הלידה היא פיתחה אטופיק דרמטיטיס או בשמה האחר אסתמה של העור.

 

אטופיק דרמטיטיס בגישה ההוליסטית מתייחסת בדרך כלל לנושא של נטישה וברוב המקרים בהקשר לנטישה של האב ויחד עם זאת המחלה יכולה לנבוע מסיבות רבות אחרות. תופעות אלרגיות על העור כמו אטופיק דרמטיטיס מדברות בהיבט הרגשי על הצורך בהגנה כמו "אני מייצר הגנה על העור", "אל תגעו בי" "אל תתקרבו אלי" וכדומה.

 

בתהליך הטיפולי נאתר את החוויות/מעורר המתח שעברה התינוקת שגרמה לאלרגיה וננטרל אותה כדי ליצור איזון בגוף. ברגע שיהיה שינוי רגשי או מנטאלי ביחס למעורר המתח הגוף יוכל להתחיל בתהליך הריפוי ונוכל להתחיל לראות את השינוי עד כדי ריפוי.

 

כך גם בכל אחד מסוגי האלרגיות שנוצרות אצל תינוקות כמו: מרכך כביסה, בעלי חיים וכדומה. אנו נמצא את הקשר בין האלרגיה לבין החוויה הרגשית שיצרה אותה בין אם במהלך ההריון או שהיא עברה בגנטיקה ננטרל אותה כדי לאפשר איכות חיים טובה יותר לתינוק.

 

הידע הפנימי שקיים בנו

גם לתינוק כמו לאדם בוגר יש מערכת של ידע פנימי כמו דיסק מחשב המאפשר להעלות למודע את החוויה שיצרה את האלרגיה ולטפל בה.

בגיל יותר בוגר אנו נמצא כי האלרגיה משפיעה על איכות החיים של הילד בתחומים שונים: חרדות ממזון שלא ברור מה יש בתוכו, מבעלי חיים, יציאה לטבע, בעיות למידה. אלרגיה למזון או מתכות עלולה להשפיע על הפרעות קשב וריכוז ידוע כי תופעות אלרגיה באות לידי ביטוי גם במערכת העיכול ומערכת העצבים למערכות אלו יש השפעה על הלמידה.

 

אבחון אלרגיות נעשה באמצעות ביו-פידבק ממערכת השרירים/בדיקת שריר של האדם או באמצעות תשאול כשהאדם יודע למה הוא אלרגי. הטיפול בתינוקות עם נעשה באמצעות מתווך בדרך כלל האם או האב כשכל הטיפול נעשה על התינוק. מצבים מיוחדים נבצע את הטיפול כולו על האם או האב.

 

הטיפול באלרגיה הוא בכל הרבדים: פיזי, תזונתי רגשי ומנטאלי. תהליכים בטיפול באלרגיה יכולים להיות קצרים או ארוכים והם שונים מאדם לאדם. בדרך כלל אצל תינוקות וילדים הם עשויים להיות קצרים יותר.

 

אם תינוקכם חווה אלרגיה או מראה סימני אלרגיה צרו עימי קשר עכשיו לייעוץ חינם וללא כל התחייבות – 054-4652225

מאמרים נוספים בנושא זה:

בריאות
Yael sher

שחרור מאמונות מגבילות

רבים מאיתנו אוחזים בדעות, אמונות, דפוסים והרגלים עליהם חונכנו או שראינו בסביבתנו והטמענו בתוכנו. הסיבות מדוע אנו אוחזים בכל אלו הן שונות מאדם לאדם. חלק

קרא עוד »